Élet, dióhéjban

Nutshell

Redland mechanikus tárcsafék szett - tapasztalatok

2015. szeptember 01. - MikeyTheChief


photo_1.jpgA Vatera oldalán bukkantam ERRE a kis mechanikus tárcsafékre és mivel épp fékhiányban voltam (még mindig nem raktam össze az M525-ös Deore féket - igaz, továbbra sem értek igazán a hidraulikus fékekhez és a légtelenítéshez sincs felszerelésem), így belecsaptam a lecsóba és megrendeltem... Jó, várni kellett rá, de ez benne volt a pakliban (meg a leírásban), de azért 4-5 hétig egészen biztosan nem tartott, bár nem különösebben számoltam. 

Kezdjük talán a csomag tartalmával, ami kellően meglepő és - nem tudok jobbat mondani - lehengerlő. A csomag tartalmazza ugyebár a féknyerget. Nyilván. Fékpofával együtt. Ennyi pénzért már ez sem rossz. Aztán: itt van ugye egy féktárcsa, 160mm-es Avid HS1 klón (természetesen márkajelzés nélkül). Kicsit furcsa, hogy a forgási irányt jelző nyilacska nincsen rajta, de ha az ember ránéz egy eredeti HS1 tárcsára, akkor azért rájön, hogy is kell ezt felszerelni... A tárcsán kívül van egy csomó csavar. Hat darab torx a tárcsához, összesen négy imbusz csavar az adapterhez (kettő a vázba/villába és kettő a féktesthez). Plusz jár hozzá egy adapter, ez konkrétan egy 20mm-es IS-PM adapter, tehát 180-as első, vagy 160-as hátsó tárcsához. A szett tehát alapértelmezésben hátra való, mivel 160-as tárcsa jár hozzá. Ahh, majdnem elfelejtettem, de távtartók is vannak a csomagban. Mindez 5 rugóért... Nice. Ha mondjuk veszek egy eredeti Avid adapter és egy tárcsát, már az többe kerül. Sőt, a tárcsa önmagában is, kábé :D 

Szóval a benyomások... Bár a leírásban érthető okokból nem szerepel, de - ahogy ez a fentiekből is kikövetkeztethető - ez egy Avid BB5 klón. A szó legszorosabb értelmében. Bár a feliratok nem ezt tanúsítják (ezen "Redland" felirat szerepel), de minden más igen... Volt itthon elfekvőben egy hibás, originál BB5 fékem és összehasonlítottam a kettőt. Meggyőző a hasonlóság... Körülbelül 80-85%-ban azonosak/csereszabatosak az alkatrészek, ugyanaz a felépítés, ugyanaz a golyós belső mechanika (nem tudom minek mondják hivatalosan, de a BB - Ball Bearing elnevezés is erre utal) ugyanazok a menetek... Az "utángyártott" helyenként mintha jobb is lett volna. 

Használat közben... Én ugyan nem a hozzá való tárcsával tettem fel, hanem egy 180-as Shimano tárcsával, de remekül megállta a helyét... Bár a fékpofa szerintem nem annyira nagy durranás (ennyi pénzért persze bőven jó), meg az anyagára sem derült fény - ti. hogy szinteres, vagy műgyantás - de teszi a dolgát. Nyikorogni, azt hiszem, már az elején sem nyikorgott, de megáll mindenhol, ahol meg kell állni. Jóllehet nem vagyok egy szumóbirkózó alkat, de engem simán megfogott ott, ahol arra volt szükség. Szóval szerintem győzelem :-)

 

Grátisz fotó: egymás mellett az eredeti Avid és az utángyártott. 

p1130433.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://nutshell.blog.hu/api/trackback/id/tr387751408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr Blaireau 2015.09.08. 00:41:48

Egyet értek maximálisan!
Hallottam, hogy a mechanikus rendszerek között az AVID BB5 és BB7 egy sikeres modell, így amikor megláttam, hogy a BB5 szinte teljes koppintását megvásárolhatom a távol-keletről kici-óccó verzióban, azonnal rárepültem. Miután megérkezett csak lestem mint a moziban, mivel komplett kiszerelést kaptam én is ahogyan említetted a blogban, és a minősége is kiválónak tűnt. A hozzá adott HS1 klón tárcsától (nekem volt rajta forg. nyíl is extraként) féltem egy kicsit mivel a gyári tárcsa csiszolása pl. sugárirányban körkörösen többirányú, ezé pedig sima egyirányú volt, így féltem, hogy esetleg lesz vmi lüktető effekt a bekopás alatt v. valami egyéb probléma. Végül is azt mondtam kap egy esélyt, ha nem válik be kidobom a tárcsát és csere.

Na és most a végszó:
-Eddig ~1600KM a tárcsák nem deformálódtak, nem égtek be, szépen bekoptak, tökéletes állapotúak (pedig nem 50kg vagyok vaságyastól).
-A fék nedvesen és szárazon is szuper.

Kegyelemdöfi:
A komplett első-hátsó szett (nyergek, adapterek, pofák, tárcsák, csavarok) ára nem érte el a 8eFt-ot.
Ez ennyiért szerintem ár/érték tekintetben nem hogy jó, hanem a sci-fi kategóriát üti.
Én spec a kalapom emelem minden alkalommal amikor használom.

üdv.:
Blaireau

MikeyTheChief 2015.09.10. 10:22:49

@Mr Blaireau:
Az Avid BB5/BB7 nemhogy sikeres, de a piacon kapható legjobb mechanikus tárcsaféknek tartják őket (egész pontosan a BB7 számít az "etalonnak"). Szóval én azzal is elégedett lettem volna, ha ezt a szintet azért nem éri el... De eléri. Mondjuk én még mindig nem a gyári tárcsával használom, mert CenterLock agyak vannak a bringán, de már van átalakító, így előbb-utóbb fel lesz szerelve az is.

Majd valami gazdaságos betétet is nézni kell hozzá (bár az én hatvan kilóm alatt az azért arrébb van :D ), mert a boltokban egy pár ilyen betét kábé 2-3e Ft, ami végső soron nem vészes, csak ugye az arányok :)
süti beállítások módosítása
Élet, dióhéjban