Élet, dióhéjban

Nutshell

A Laptopszalon Kft. is bekaphatja!

2015. március 25. - MikeyTheChief

 - A poszt eredetije a korábbi blogomon volt olvasható, ami a Freeblog kimúlásakor sokminden mással együtt eltűnt, de most újraközlöm. - 

 

Az előtörténetről annyit, hogy adva van egy HP laptop, ami körülbelül két évvel ezelőtt szerencsétlen módon találkozott egy zárlatos konnektorral. Ennek az lett a következménye, hogy a töltője gallyra ment, maga a masina pedig a továbbiakban csak kikapcsolt állapotban volt tölthető, ergo két-három órányi használat után ki kellett kapcsolni és fel kellett tölteni. Viszont ez az állapot, mint látható, elég huzamos ideig fennállt, és a HP azóta is napi használatban volt, az ismertetett hibáján felül bármilyen fennakadás nélkül. Mindaddig, amíg egy napsütéses nyári napon el nem került a Laptopszalon Kft.-hez (7624 Pécs, Ifjúság útja 11.)

Június 11-e volt ez a gyászos nap, és be kell ismernem, hogy mindez az én hibán. Én akartam ugyanis, hogy a gép végre 100%-osan működjön, feltéve, hogy ez mondjuk húsz-harmincezer forintból megoldható. Nyilván egy százezer forintos alaplapcseréhez nem járultam volna hozzá, annyiból már veszek egy másikat… De szerettem volna, hogy jobbik felem számítógépe rendesen működjön. Most már elmondhatjuk: nem épp a legjobb helyet választottam.

Szóval a jelzett napon átadtam a gépet javításra. Az átadáskor elmagyaráztam, hogy mi a probléma, majd az egyik úriember megpróbálta bekapcsolni a laptopot, ami nem sikerült neki, mire azt is el kellett magyaráznom, hogy "igen, ha előzőleg teljesen le lett merítve, akkor – hibájának természetéből logikusan adódóan – csak némi előzetes töltés után lehet bekapcsolni". Szerintem nem értette. De nem számít. Mivel a leadás egy pénteki napra esett, azt ígérték, hogy jövő hét elején hívnak a diagnózissal és egy javítási árajánlattal. Amennyiben például a javítási költség túllépte volna a fájdalomküszöbömet, úgy változatlan állapotban, 5.000 Ft bevizsgálási költség leszurkolása után elvihettem volna a gépet. Elméletileg.

Gyakorlatilag a hét végéig nem hívott senki, amikor is kezembe vettem a telefont és én kerestem őket. Ekkor azt nyilatkozták, hogy nem tudják megcsinálni, a bevizsgálási költség kifizetése után vihetem a gépet. Majd hívnak, ha összerakták. Nyilván nem hívtak, így újabb egy hét után ismét csörögtem. "Össze van rakva, lehet érte jönni" – így a Laptopszalon. Majd pár perc múlva újra csöng a mobilom, a szervízből hívnak vissza, és jött a hidegzuhany: "A javítási kísérlet során a gép teljesen működésképtelen lett, már kikapcsolva sem lehet tölteni. A bevizsgálási díjat nem kell kifizetnie." Óóó, hogy szakadna rátok az ég!! (Szebben is mondhattam volna…)

Személyes látogatásunk során meggyőztük őket arról, hogy ez bizony nem szép dolog, nem kellene csak úgy visszaadni, és a "kártérítési igény" kifejezés kiejtését követően érkezett is a javaslat:Kaposváron van egy cég, ahol alaplapokkal és BGA-forrasztással foglalkoznak. A cég fizeti a szállítási költséget. Hát legyen. Kaposvárról meg is érkezett az árajánlat: bruttó 33.000 forintért meg tudnák csinálni, amiből a Laptopszalon Kft. hétezret bevállal (plusz szállítás), így nekem 26.000 forintomba fájna, csinálják-e? Hát naná!

Csend. Ez következett. Hetekig tartó csend. Majd félve ismét tárcsáztam a szerviz számát. Újabb rossz hír: mégsem sikerült megcsinálni. Ekkor már augusztust írtunk. Elkeseredésemben ellátogattam a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, ahol azt a tanácsot adták, hogy írjak egy hivatalos levelet a cégnek, a probléma leírásával és a reális kártérítési igényemmel, majd tértivevénnyel adjam fel (ti. hogy igazolni tudjam). Ez meg is történt, augusztus 25-én. A válaszban ez állt: "…nálunk a készülék már a szétszedése pillanatában – mint következményi kár – sem működött." Hmm. Pedig nekünk egy jogász azt mondta, hogy márpedig ez közvetlen károkozás klasszikus esete. Érdekes. A továbbiakban a levél arról referál, hogy a továbbították a laptopot "egy másik szerviz partnernek, akik reményeink szerint rendelkeznek a szükséges alkatrésszel." Ez mind szép és jó, de nem kellett volna ehhez esetleg az én hozzájárulásomat is kérni?! A Laptopszalon Kft. egész egyszerűen hibát hibára halmoz.

szeptember is hozott izgalmakat. Mivel továbbra sem tiszteltek meg azzal, hogy időnkét tájékoztassanak a javítás állapotáról, így újfent én telefonáltam. A válasz: "Budapesten sikerült megcsinálni a gépet." Árajánlatot persze nem kaptam, de megígérték, hogy a kaposvári cégnél beígért 26.000 Ft-os bruttó javítást nem lépjük túl. Oké. Akkor lesz két laptopunk, ugyanis csajóca ősei úgy két hónap után megelégelték a dolgot és vettek kislányuknak egy másik laptopot.

Szeptember 30-án érkezik a telefonhívás: megjött a gép, át lehet venni. Az ár ekkor már 4.000 Ft szállítási költséggel nőtt. Mire odaértem, addigra a bruttó 26.000 Ft is átváltozott nettóvá, így összesen 37.000 Ft-ot akartak legombolni rólam, de én ellenálltam, így némi szóváltást követően 32.000-ben egyeztünk ki. Az átadó technikus még a bajsza alatt megjegyezte, hogy a Laptopszalonnak több mint ötvenezer forintjába van a javítás, és őszinte szomorúságomnak kell hangot adnom, amiért csak annyiban.

Szóval a HP most itthon van, viszont még mindig nem 100%-os, ugyanis most meg a hálózati kapcsolatok nem működnek rajta. Egy biztos: a Laptopszalon Kft.-hez én többet el nem viszem. A konzekvencia pedig nyilvánvaló:

A Laptopszalon Kft. bekaphatja!!!

 

 - A poszt eredeti megjelenési dátuma: 2010. október 10. - 

A bejegyzés trackback címe:

https://nutshell.blog.hu/api/trackback/id/tr747305112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Élet, dióhéjban